Monday 11 August 2014

what mak try jodohkan aku dengan someone

hehe actually it was a dream . alhamdulillah mimpi je . takut aku . nak jadikan cerita . mak aku jodohkan aku dengan someone yang aku pon tak kenal . dah kata pun mimpi , so semua jadi terlalu cepat . sedangkan tidur 2 jam je -,-  . okay okay sambung , masa tu aku tgh belajar lagi kot , tapi teros bertunang . amboi yang pelik xmlawan pulak aku nak cancel . mimpi kan 😕 .

then abes belajar teros kahwin . aku macam kekok jugak la dgn husband aku yang aku xpernah tgk pon in reality . yela kahwin muda pulak kan gila tak kekok . pahtu aku punya make up aku make up sendiri . gila la make up pon tak reti .tempek bb cream dgn bedak tahu la . 😱 . pahtu abes je nikah . laki tu datang umah aku buat ape tak tahu . bukan nye dia nak carik aku . kak ngah aku pulak kata jangan nak mengada turun . tapi gaya dia tu macam laki aku hensem je hahaiahaha .

mak mentua aku pula sayang kat aku . ha jangan memain . aku guna ilmu ape tah hahahah . yang pasti laki tu aku tak kenal langsung tah sape2 tah hahaha . tapi dia tua dari aku la rasanya sebab aku belajar dia dah kerja . ade company seniri tak silap . mungkin drama2 tmasok kat dalam mimpi xD .  patuh aku tak ingat sangat lah moment aku dengan husband aku tu ha . tapi dia terel masak katekaw . in reality aku ni mende simple2 reti la sikit2 . malas je nak tunjuk skill hahaha . setakat spaghetti je aku berani tnjuk skill kat uma . well aku malas la nak tnjuk kehebatan memasak ni kan heheheh .

pastu ade part tu aku dgn dia dalam kereta . naik alphard kot hahaha kemain kau . sedangkan tak pernah naik kot . tape dalam mimpi semuanye boleh 😛 . kiteorang duduk belakang , pastu ade macam budak kecik sakit siap bernafas pakai alat pembantu pernafasan . yang pasti tu bukan anak aku hahahaha . pahtu dia suruh aku dukung budak tu n peluk *wah ibu mithali kau . aku rasa macam tu anak angkat dia . hahaha men rasa2 pulak entah la tak hingat . pah tu dia pon pegi mana tah . teros aku terjaga dari tidur . mak aku kejut suruh angkat kain .alahai kacau line pulak mak ni hahahag . nak turun tangga mamai2 ni bole pulak mak pesan jangan teros bangun mengejut . sdangkan aku kat tangga dah pon 😩 . yela aku ni selalu bangun mengejut . pernah sekali ,hampir nak tergolek kat tanga , kes terbaru bngun tdo tros lari turun bwah . kesannye aku pening macam nak pitam . padan muka hahaha .

cntinue lepas aku turun , teros aku pergi kat mak aku , aku cakap aku mimpi yang dia nak jodohkan aku . yang paling best aku cakap "mak jangan nak jodohkan kita dengan sesapa ha " teros mak aku gelak n geleng kepala . eh macam takut je cara mak aku ni .hui mintak di jauh kan .

yang pelik takda pulak aku mimpi pasal upu . wui risau jugak sebenarnye . result kua esok . aku just berlagak cool je depan kawan aku bila dorang tanya pasal upu . yela dah dorang pon dok takot , kalau aku tunjuk takot . lagi la menakotkan .
btw goodluck guys .  

actually aku mimpi pasal kahwin2 ni sebab terbaca blog sape tah namee roslan kot nama dia . dia bercinta dengan husband dia lama gila 7 tahun rasanya dalam diam sebab mak dia xberapa suka dengan husband dia . lama2 boleh accept juga n dorang pon kahwin


♥ TERIMA KASIH DAUN KELADI , LAIN KALI BACA LAGI ♥

4 comments: